Fredagstips

inlägget publicerades: 2011-11-18 Klockan 12:03:50

Som säkert alla vet så är det ju fredag idag. Hur skönt som helst! Fast, dock kan jag inte hålla med om att det är hur skönt som helst då jag är arbetslös och då känns det liksom ingen skillnad. Men ändå :) 

Tänkte dela med mig utav en kanon bra blandning mot akne som min halv bror lärde mig för något år sedan. 

Du behöver:
Honung (personligen så tycker jag COOPs egna honung är bäst i detta sammanhang)
Aspirin (köpes på Apoteket bakom disken)
Vatten

Jag brukar blanda i ett decilitermått, och använda mig av en sked. (Inte en tesked och inte en matsked, utan skeden däremellan). 

Börja med att klicka i en Aspirin tablett och ta sedan lite lite vatten på tabletten så att den löses upp. Och tillsätt sedan ca en sked honung. Blanda ihop tills det blir en lite halv tjock smet och kleta sedan smeten på det drabbade områdena. Låt verka i 20 min och tvätta sedan bort. 

Jag personligen har haft problem med akne hit och dit, men tack vare denna blandning så har jag knappt nå problem längre! Så fort det dyker upp en rackare så blandar jag ihop detta och vips så är den bort efter bara någon dag.



Kommentarer
Skrivits av: Sandra Eriksson
Kommenderades: 2011-11-18 Klockan: 17:17:08

borde få Putt att prova den! ;o


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0