Telefonbyte

inlägget publicerades: 2011-03-07 Klockan 03:30:58

Funderar starkt på att göra en liten uppdatering på telefonfronten. Min nuvarande är väldigt opålitlig, så det är ju dags. Men, sen är det just de att man ska ju klara av att välja ut en bland alla miljoner som finns, man ska klura ut vilket märke man vill ha osv.

Jag är oerhört sugen på en iPhone så det är inte klokt. Men, det svider att man måste ha abonnemang och att telefonen är rätt dyr. Ska man fixa genom halebop så går telefonen på 4 895:- om jag väljer att betala den direkt, sedan går abonnemanget på 199:-/mån i 12 månader. Vilket resultetar minst en sammanlagt summa på 7 283:- i slutändan. Och lägga ut en så stor slant på en telefon som i regel håller i ca ett år vet jag ju inte direkt om jag är villig till. Jag får helt enkelt nöja mig med min iPod inom Apple området. 

Men då är ju frågan, vad fan ska jag då köpa för fränt? En LG GW620 verkar rätt okej telefon, och är inte alls nå dyr. Cirka ynka 1 500:- och då är det tangentbord och WiFi som jag har ett litet krav på. Men då är det ett litet problem och det är att den verkar vara rätt svår att få tag i. Finns på OnOff's hemsida, men det suger att beställa hem ifrån internet eftersom det är ett sjuhelvetes krångel när man ska lämna in telefonen på lagning eller liknande.

Att det ska vara så jävla svårt? Helt otroligt.

iPhone eller LG →  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0