En helvetes morgon

inlägget publicerades: 2011-01-20 Klockan 10:15:39

Idag har det inte alls varit min morgon. Det hela började med att jag inte sömnade förrän 3 – 4 tiden.

När jag väl vaknar så stänger jag av klockorna och väntar på att mamma och mormor ska ringa. Och dum som jag är så Snoozar jag inte ifall mamma och mormor inte ringer. Så, vid åtta så ringer mamma och fråga när jag ska upp och då sa jag att jag skulle upp klockan 6. Då blev det stressa på som fan.

När jag väl är klar så inser jag att klockan är 8.57 så jag har inte en chans att hinna ner till staden på 3 minuter så jag hinner med 9 bussen. Så då kikar jag på tidtabellen och ser (med mina egna ögon) att det inte går en buss förrän 9.30. Så jag drar mig ner mot staden ca 9.15.

Väl nere på stan så står jag och väntar och väntar och blir bara mer och mer irriterad för varje jävla minut som tickar över 9.30. Så ser jag att 1an mot Håsta kommer, så jag tar mitt helvetes humör och sätter mig på bussen och ringer till min mamma och säger åt henne att hon ska sjukanmäla mig. Säger åt Elin och Ida att jag inte kommer. Ida säger att det inte går någon buss 9.30, så jag tänkte att jag dubbel kollar väl då. Och till min stor förvåning så inser jag att jag har blivit förbannad på X-trafik helt i onödan då det egentligen är JAG som jag ska bli förbannad på eftersom dumma jag har kikat fel på tabellen (bussen kom till Kristineberg 9.30).

Och mitt uppe i all jävla soppa så börjar mina nya linser och krångla och ha sig!

Så, nu är jag sjukanmäld och ska ta och bege mig på ett ärende och fixa ett läkarintyg så CSN inte blir arga på mig eller så.  Också ska jag även försöka lugna mina aggressitioner med lite varm O’boy och macka och hoppas på att resten utav dagen bringar lycka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0