Tomt...

inlägget publicerades: 2011-02-01 Klockan 13:43:02

Jag vill inte att det ska vara sant, det får inte vara sant. Jag vill bara fly ifrån verkligheten ett tag, den skrämmer mig. Utan dig min bror så kommer jag aldrig mer känna mig trygg, du var ju den som skyddade mig ifrån allt ont. Du var ju han som jag såg upp till, han som jag älskade så oerhört mycket, han som jag var så tacksam över att få ha som bror, han som jag älskade att ”skryta” om. Jag har aldrig skämts för dig, trots allt ditt tok och ditt sett att bjuda på dig själv så skämdes jag inte för en sekund – jag var bara stolt! Känner att jag skulle kunna göra vad som helst för tillfället bara för att få dig tillbaka, jag skulle vilja byta plats med dig för du hör inte hemma där uppe. Du ska vara här på jorden och dela all din glädje som du spred, finnas där för alla dina vänner och stötta dom och gå oss i familjen på nerverna – Duscha i flera timmar, ha kalsonger överallt, säga ”aah snart” ”aah jag ska” när man sa till dig att plocka undan efter dig, vara så otroligt seg på att göra dig klar oavsett om du hade hur bråttomt som helst.  Jag väntar varje kväll/natt på att min telefon ska ringa, jag tittar på telefonen och ser att det är ett okänt nummer som jag inte har inlagt på telefon, jag svarar och i andra luren så får jag höra din underbara röst och din förfrågan om att ha skjuts någon vart. Men varför får jag inge samtal någongång? Jag vill ju komma med passaten och hämta hem dig ifrån andra sidan!

Vad ska man göra för att någonsin kunna smälta det här? När kommer chocken att lägga sig och jag förstår att det faktiskt är verklighet? Vart ska jag vända mig? Vad ska jag göra? Jag känner mig så tom, mitt hjärta finns inte kvar utan har ersatts med en stor sten. Varför? Jag tänker, men jag vet inte vad jag egentligen tänker. Det är bara ett tomrum alltihop. Jag vill bara krypa ihop i mamma och pappas famn och ligga där i all evighet, jag vill känna mig trygg igen. Kommer det någonsin att ske?

Jag älskar dig Jocke, jag älskar dig så mycket så det gör ont. 
Du kommer alltid finnas inom mig,
Du kommer alltid vara världens bästa bror!
Önskar jag talade om det gör dig oftare,
Men jag hoppas att du vet om det iallafall ♥


Kommentarer
Skrivits av: emelie olsson
Kommenderades: 2011-02-01 Klockan: 14:39:09

åh elin, tårarna bara rinner.. jag tycker så synd om dig, anette & per. och hela eran släkt. det hugger i mig, all smärta och den gör sjukt ont. men för er då, å herregud. det var väldigt skönt att få krama om dig igår! men visste inte vad jag skulle säga. jag ägnar alla mina tankar åt er! och du vet. han vakar över dig dag som natt. PUSS

Skrivits av: Anonym
Kommenderades: 2011-02-01 Klockan: 16:26:53

Tårarna rinner, vackert skrivet Elin. Jag sörjer med dig och du vet att jag alltid finns med dig på vägen. Kämpa på, jag älskar dig!

Skrivits av: Sandra Eriksson
Kommenderades: 2011-02-01 Klockan: 18:24:31

Det är så orättvist! :'(

Jag älskar dig gumman. Jag kommer alltid finnas här vid din sida. Alla finns vi här för att stötta dig. Vill att du ska veta det och glöm det aldrig. <3

Skrivits av: annika
Kommenderades: 2011-02-02 Klockan: 09:57:28

Du kommer aldrig komma över det gumman, och ingen kan säga att det kommer bli bättre för det är bara du som vet det. Jag vet att du klarar det hãr för du är stark, även fast du just nu känner dig svag, men det är tillåtet när man sörjer. Jag finns alltid här, hör av dig när du känner att du orkar så kan vi ses. Jag älskar dig mitt hjärta <3

Skrivits av: tpappa trygg
Kommenderades: 2011-02-03 Klockan: 00:06:25

men lilla hjärtat du är värd minst lika mycket som joakim ingen skulle väl bli mindre lessen om det var min älskade dotter elin som gick bort.tro alldrig att du var mindre värd elin..älskar dig av hela mitt hjärta och hoppas vi får ett långt liv tillsammans puss o kram älskade dotter elin

Skrivits av: Rikard
Kommenderades: 2011-02-13 Klockan: 05:37:36

Extremt fint skrivet! Jocke kommer minnas som den underbart roliga killen som alltid fick en att skratta, den som alltid fanns där! Och han kommer alltid finnas för alla nära och kära!. Det är så himla orättvist att just Jocke skulle gå bort nu. Sörjer så djupt som det går och skänker ut en varm kram till alla nära stående till Jocke! Rest In Peace Joakim Trygg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0