Dagens projekt

inlägget publicerades: 2011-04-19 Klockan 17:09:20

Har länge funderat över vad jag ska sätta på den tomma väggen vid sängen. Så idag så drog jag igång med mitt projekt, hittade en kanon dikt på internet, skrev ut bilder på Joakim och drog till DollarStore för att inhandla ramar. Så var det att klippa och klistra samt anlita mamma som snickare. 

Resultatet:


Dikten:

Döden betyder ingenting.
Jag har bara dragit mig tillbaka till ett annat rum.
Jag är Jag, Du är Du.
Allt vi var för varandra, det är vi fortfarande.
Kalla mig vid mitt vanliga namn.
Tala till mig sådär som Du alltid gjort.
Ändra inte Ditt tonfall,
Håll sorgen borta från Din röst.

Sluta in skratta åt våra gemensamma små skämt.
Skratta som vi alltid har gjort.
Var med mig. Le mot mig. Tänk på mig.
Låt alltid mitt namn finnas med Er där hemma.
Uttala det som ingenting hänt, sorglöst
Utan spår av skuggor

Låt livet gå vidare med samma innebörd som tidigare.
Det går vidare därför att det måste gå vidare.
Döden är ju ändå bara ett tillfälligt avbrott i vår gemenskap.

Varför skulle du sluta tänka på mig för att Du inte längre kan se mig.

Jag väntar på Dig någonstans väldigt nära.
Allt är väl

Kommentarer
Skrivits av: Annika
Kommenderades: 2011-04-19 Klockan: 17:17:49

Gud va fint älskling <333

Skrivits av: Anonym
Kommenderades: 2011-04-19 Klockan: 18:35:08

Fin dikt :) fina tavlor :)

Skrivits av: [email protected]
Kommenderades: 2011-04-19 Klockan: 18:36:01

Fin dikt :) fina tavlor :)

Skrivits av: Louise Mårtensson
Kommenderades: 2011-04-20 Klockan: 00:46:07

fint :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0